2007-09-12

Nya hemsidan...

...kräver en kommentar. Definitivt. Jag vet bara inte vad jag ska säga.

Kanske är kombinationen klänning + fotboll inget att haka upp sig på, kanske finns det en oerhört genomtänkt och smart idé bakom bilden, men jag fattar inte. Jag får bara en jobbig känsla i magen. Och spelarporträtten är ett bra initiativ, men känns de inte lite för... välregisserade? Det påminner om det recepthäfte som Skånemejerier delade ut förra säsongen, där spelarnas favoritrecept presenterades. Det var bara det att man inte riktigt fick intryck av att det faktiskt var spelarna som bidragit, utan att det hela enbart var ett sätt att smyga in reklam för diverse mejeriprodukter. Jag gillar inte det. Jag vill hemskt gärna veta mer om vad spelarna tycker och tänker, men ofta känns det som om sponsorerna styr det hela lite väl hårt. Och då blir det tandlöst och tråkigt.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, satsningen på marknadsföring av LDB FC Malmö är skitbra. Tack Widding-Persson för det. Men jag vill inte vill inte vill inte att fokus flyttas från proffsfotbollen och fotbollsproffsen till en enda stor reklamkampanj för hudvårdsprodukter och en hyllning av det stereotypt kvinnliga. Det tror jag inte att spelarna vill heller. Fast som sagt, kanske tolkar jag in mer i hemsidans make-over än vad som faktiskt finns där, och i så fall ber jag de ansvariga om ursäkt.

I övrigt borde jag kommentera VM, men det får bli en annan dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mer inoljad asta till folket. Och vem kan glömma Carres korvgryta? *ÖHE!!!* :'(

Anonym sa...

skojiga spelarbilder på hemsidan, fast lite konstiga. förvisso intressant att se "personen bakom numret" men jag skiter väl lite i vad therese har för mp3-spelare. känns bara som smygreklam.

däremot gillar jag bilden på emma. tajt tjej med en kniv i högsta hugg. mmmm. :)