2007-09-14

Fyfanfyfanfyfanfyfan

Carre hade aldrig sprungit ut och låtit bollen studsa över huvudet sådär. Och hon hade klistrat ett flertal av de bollar som Hedvig väljer att boxa ut till hörna eller livsfarliga returer.

...

Alltså. Jag skiter i att Carre är borta halva den här säsongen. Om inte hon blir utsedd till årets målvakt på Fotbollsgalan i höst så begår jag harakiri av ilska och frustration. I alla fall om det är Hedvig som slår henne. Jävla sopa.

Nej förlåt. Men nu i och med VM så syns det bara så väldigt tydligt att det trots allt finns en klasskillnad i den svenska målvaktsskaran. Är det någon som inte kostar på sig misstag i stora mästerskap, någon som kan styra upp spelet och dirigera laget, så är det Carre. Det är inte direkt som att man hör Hedvig vråla order så att det dånar i stadions väggar.

...

Och nu tog Dennerby ut Sjögran?! En av få spelare som faktiskt skött sig i den här matchen, slagit snygga och farliga hörnor och presterat någonting. Idiotiskt.

8 kommentarer:

Terese sa...

Håller med!
Kunde inte Carre stå bakom målet och skrika iaf?!

Anonym sa...

Hur i helvete Dennerby kan plocka ut den enda spelaren som faktiskt ville något på plan är skandalöst!?! Och då gillar jag inte ens Sjögran i vanliga fall...

subcomandante e sa...

haha, ja det hade nog gjort susen! vi får tipsa ldb om det, så att det blir nån ordning på resten av allsvenskan i alla fall...

Anonym sa...

Jag håller inte med om att Sjögran var särskilt bra. Stora delar av matchen tappar vi hela hennes kant, även om hon var bra emellanåt också. Men det är fortfarande för dåligt för att vara bra, eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Däremot tycker jag att hon gör en betydligt bättre match än den förra och jag tycker att hon trots allt visar vad en Sjögran i form kan betyda för Sverige.

subcomandante e sa...

nej alltså, jag får förtydliga mig:
sjögran gör definitivt ingen strålande insats. men det är det fan ingen annan i det svenska laget som gör heller, och om man jämför dåliga prestationer så är sjögrans åtminstone mindre dålig...

Anonym sa...

Okej, det kan jag köpa ;)

Anonym sa...

varför finns ingen sportbar för tjejer i malmö, där vi kan stå med nyopererade kryck-carre och vråla i högan sky?

Anonym sa...

Min personliga åsikt är att det var alldeles för lite Asta i VM. Tur att man fick hem den trevliga reklamtidningen i vilken hon bjuder ut sig, inoljad. :) Det var nog årets. :D