2007-07-06

Syndafallet drabbar fel personer

Läser på sydsvenskan.se att LDB FC kan bli tvungna att ställa in söndagens match mot Hammarby på grund av att planen ligger under vatten.
Jag blir så arg och frustrerad att all kraft liksom bara rinner ur musklerna. Jag orkar fan inte behöva bli förbannad varenda jävla gång jag tänker på dam- kontra herrfotboll, på vilka villkor som bjuds för kvinnor respektive män.

De kanske kunde få spela på Stadion? Sveriges i nuläget tredje bästa lag kanske kunde anses värdiga att få beträda gräset där? Men nej, detta är uppenbarligen en omöjlighet i denna machomännens kanske sista bastion.

Och kommunen, de kan lägga miljoner på att bygga ännu en stor (herr)idrottsarena, men pengar till ordentlig dränering på IP är tydligen jävligt svårt att klämma fram. Jag vet inte, på något sätt påminner det om nya regeringens idé med avdrag för hushållsnära tjänster. Sverige har råd att subventionera rika människors "behov" av någon som städar upp deras skit, men när det gäller att se till så att sjukskrivna och arbetslösa slipper gå från hus och hem så låter det som om landet står på ruinens brant. Visserligen klart värre orättvisor där än i fotbollens underbara värld, men tyvärr får den tanken mig inte att må särskilt mycket bättre.

Jag får hjärnblödning av ilska.

Så nästa gång himlen öppnar sig, så kunde det kanske ske lite mer riktat. Över, säg, gubbarna i Svenska Fotbollsförbundet, gubbarna på kommunen, ja egentligen varenda jävla gubbjävel som sitter som en propp någonstans i samhället och inte fattar hur satans förlegat det är att diskriminera människor på grund av kön.

Skämmes!

Inga kommentarer: