2007-07-06

Om målvakter

Jag kommer inte ihåg vilken match det var, men någon gång i våras spelade LDB mot ett lag som fick sin målvakt frilägesutvisad. Då utspelade sig ett litet drama på läktaren.

Supporterklubbens vice ordförande J och undertecknad satt som vanligt på stammisplatserna och följde allt som hände på plan. Framför oss värmer motståndarlagets andremålvakt upp, och jag minns att jag tänker att hon ser alldaglig ut, ganska stadigt byggd men det var liksom inget särskilt med henne. Så drar hon på sig målvaktströjan och jag hör hur J flämtar till där hon sitter bredvid mig, samtidigt som jag får gåshud. "Såg du hur snygg hon blev?!" väser J, och jag börjar garva för visst fan såg jag. Det är skönt att hela vår styrelse består av lika... ehm... unga och, ska vi kalla det estetikälskande individer.

Tyvärr kan vi alltså inte förhålla oss strikt professionellt till detta med spelarnas utseende, speciellt inte när det gäller målvakter. Det är så jävla hett helt enkelt.

Sorry.

Inga kommentarer: