2007-07-04

Årets snyggaste mål...

...stod definitivt Frida Nordin för i kvällens kvartsfinal i Svenska Cupen. Hon måste sprungit upp ungefär i höjd med Malmös avbytarbänk, långt ute på högerkanten, och sedan slog hon bollen i en vid båge så att den damp ner i målet bakom Göteborgs målvakt som stod helt handfallen. Så sjukt jävla helvetiskt snyggt så det finns inte superlativ nog för att beskriva det. Jag är fortfarande svag i knäna av beundran. Yep.
Jag har sagt det förut och jag kommer helt klart få säga det igen, Frida är i VM-form och det är en fröjd att se.

Och så Carre. Såklart. Kopparbergs/Göteborg fick en straff, Lotta Schelin (jag fattar för övrigt inte haussen kring henne, så himla speciell är hon nu inte) la den, och Carre boxade ut den med den självklarhet som anstår världens bästa målvakt. Så vackert.

Mina vänner, tillika blivande malmöbor, som var på besök och självklart skulle med och se stans stoltheter spela cup, fick definitivt mersmak. Och själv är jag mäkta belåten över att de två spelare som jag alltid tjatar om visade upp sig från sin allra bästa sida, det får mig att framstå som lite av en fotbollsexpert. Vilket ju är mycket glädjande, om än något missvisande. Hehe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh mitt habibi, vad jag önskar att jag inte var tvungen att arbeta idag!!! < / 3.

Slacker sa...

Så kunde jag ju också ha skrivit ... mystiskt.
Min kära sexpert ;)

Terese sa...

Fan, vi måste ta tag i oss själva o blir bättre på att hitta vägen till Malmö IP... Söndag är nästa hemmamatch väl?