2007-07-11

Sista matchen på en halv evighet. Typ.

Mm, det känns allt lite dystert. Nästa hemmamatch är först 12:e augusti, alltså om en månad. Det är väldigt lång tid. Dessutom är vi redan inne på omgång 15, vilket innebär att det efter ikväll bara återstår tre ynka matcher på Malmö IP. Sedan får vi vänta till april. Jag minns med fasa förra vintern, abstinensen var svår redan i januari och eftersom mitt fotbollsintresse bara ökar för varje match jag ser så inser jag att vintern kommer bli svår i år. Ack.

Men den dagen (det halvåret!!) den sorgen. AIK står för motståndet i aftonens match, de ligger snäppet över Hammarby i tabellen och bör alltså inte heller de vara något problem för LDB FC. Men, betänk hurpass jämn söndagens match ändå var i nästan 70 minuter, allting kan naturligtvis hända.

Våra största konkurrenter då? Tja, Umeå möter Bälinge och det lär tyvärr knappast bli en av deras - sorgligt sällsynta - förlustmatcher. Jag tippar många mål och tre poäng till UIK. Lite ljusare ser det då ut vad gäller Djurgården, de möter ett Linköping som förhoppningsvis är revanschlystet efter alla förluster och det något onödiga nederlaget mot Umeå härom veckan. Fast... Nja. Jag tror att Djurgården tar hem segern trots allt. Men jag hoppas på Hedvig i Linköpingsmålet.

Slutligen: Eftersom jag haft den äran att bli uppmärksammad av kvinnan bakom malmömatchreferaten på damfotboll.com, så måste jag naturligtvis ta tillfället i akt att tipsa om hennes blogg. Den heter Tankar om sport, och finns i länklistan här till vänster.

Okej mina vänner... Vi ses på IP!

Inga kommentarer: