2008-04-14

Tabellen

Med två omgångar spelade ser det, om jag räknat rätt, ut på följande vis i toppen:

LDB FC Malmö och UIK ligger sida vid sida, med två vinster vardera och samma målskillnad, nämligen 7. Umeå har gjort 7 mål och släppt in 0, Malmö har gjort 10 mål och släppt in 3.
På andra plats ligger än så länge KIF Örebro med en seger och ett oavgjort resultat, och en målskillnad på 1 (gjorda mål 1, insläppta 0). Dock har Linköpings FC och Kopparbergs/Göteborg än så länge bara spelat en omgång, vi vågar nog gissa på att tabellen sett en aning annorlunda ut annars. Mest förvånande hittills är väl att Djurgården, förra säsongens tvåa, återfinns först på åttonde plats, Sunnanå SK på tionde och Kopparbergs/Göteborg ända nere under nedflyttningsstrecket. Men som sagt, tabellen haltar och det är bara en dryg vecka sedan allsvenskans premiär. Mycket kan, och kommer, hända.

...

En av er, mina kära läsare, har kommit med synpunkter på gårdagens kommentar om Stéphanie Öhrströms insats i matchen, så jag känner mig föranledd att förtydliga lite:

Första målet såg från min plats på läktaren ut som en solklar målvaktstavla. Straffen är inte mycket att säga om, det är väl ingen som förväntar sig något annat än att det ska bli mål på straff. Situationen i slutsekunderna är rätt svår att kommentera, eftersom det befann sig ungefär 21 spelare i Malmös straffområde och helt enkelt var en aning grötigt. Min och mitt sällskaps högst subjektiva känsla när slutsignalen ljöd var dock att det inte var Stéphanies bästa match hittills. Och det är ju verkligen inte hela världen, som Anonym så riktigt påpekar - LDB FC vann faktiskt matchen.
I övrigt tycker jag, och det har jag nämnt tidigare, att Stéphanie gör ett utmärkt jobb, och jag är imponerad över hurpass mycket plats hon på ett till synes självklart sätt tar, det är inte alla som hade klarat att hoppa in och ersätta Carre från en dag till nästa.

Vad gäller frågan om jag själv alltid är på topp, så tror jag att jag lämnar den därhän. Jag tycker att det vore rätt trist om bara felfria människor fick ha en åsikt om saker och ting, världen bleve nog rätt tyst och tråkig i så fall.

Inga kommentarer: