2007-11-08

ldb hooligans <3 dn.se

Jag hatar män. Jag hatar hela den mansdominerade, heterosexistiska idrottsvärlden. Jag hatar hatar hatar att aldrig få läsa mer än i bästa fall enstaka notiser om de lag jag håller på, att ingen jävla tv-kanal tycker att damfotbollsmatcher är värda att visa, att... Ja, ni fattar.
Men just idag finns det något att glädjas över. Nämligen att det tydligen finns en vettig människa på Dagens Nyheter som inser att OS-kvalet mellan Sverige och Danmark självklart ska sändas, att allt annat vore en skam för idrottssverige. Det är naturligtvis en skam för idrottssverige i vilket fall som helst, jag hade velat se en OS-kvalmatch för herrar enbart sänd via skakig webb-tv, men men. Hellre detta än ingenting.

Fler saker att deppa över:

- Scasna är korsbandsskadad, inget nytt men jag har inte skrivit om det tidigare. Snart har vi inga spelare kvar i Allsvenskan, varenda damfotbollsspelare i det här landet verkar ha knäskador.
- Det ryktas att Nanna Johansen lämnar LDB FC Malmö. Trist, men förståeligt. Hon har ju knappt fått någon speltid i år, jag tycker att det är gåtfullt varför eftersom hon är klart mer tävlingsinriktad och framåt än.. eh... vissa andra spelare. Men det är ju inte jag som bestämmer startelvan, och Jörgen är en bra tränare i övrigt så han har säkert en giltig förklaring.
- Asta slutar helt med fotbollen och flyttar hem till Island. En jätteförlust för fotbollen, när Asta spelat som bäst så har hon varit makalös...

Men, det händer bra saker också:

LDB FC ska delta i ett sydafrikansk projekt som jobbar mot spridning av HIV/AIDS och för att genom fotbollen bidra till att ge unga flickor självförtroende och framtidstro och på det sättet öka jämställdheten i landet. Hjälp till självhjälp, det värmer ett gammalt aktivisthjärta. Hehe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Louise Fors till LdB? Hon har iaf varit här nere och checkat av läget... :) Inte helt fel om hon kom hit.

Anonym sa...

till och med DN överraskar ibland.

apropå självhjälpsgrejen: jag skulle vilja se Glenn Hysén står och snacka om AIDS nånstans i Afrika. den jäveln.