2007-10-07

Djurgården

Dagens match blev en besvikelse. Två av Sveriges bästa lag i kamp om silvret, det borde fan varit mer spännande än såhär? Efter VM-uppehållet var det säkert fler än jag som törstade efter fotboll på Malmö IP igen, men vi fick inte direkt valuta för inträdespengarna. De flesta spelarna, både i LDB FC och Djurgården, underpresterade rejält.

Som vanligt irriterar jag mig på att Stålhammar får spela 90 minuter, jag tycker inte att hon platsar i startelvan, möjligtvis som löpvillig inhoppare sista 10 men inte mer. Och ingen av de andra spelarna imponerade egentligen de heller, möjligtvis Stephanie Öhrström som ju fått den ganska stora uppgiften att axla Carres mantel och som definitivt inte gjorde det dåligt. I övrigt ofokuserat spel och ingen i någotdera laget kändes direkt hungrig på seger. Trist.

Roligast idag var att se Kicki Bengtsson, jag hoppas att hon fortsätter med fotbollen ett tag till för det märks inte att hon snart passerar 40. Grymt cool och mycket skön spelstil.

2 kommentarer:

Terese sa...

Tror att du missade att Carre kom inhoppandes på planen efter matchen. Hon såg jävligt skadad ut :(

Anonym sa...

EXTRA! EXTRA! EMMA STÅLHAMMAR TRÄFFAD AV RYMDSKROT. SADLAR(rullstolar) OM TILL HANDIKAPPTENNISSPELARE!