2007-09-27

Näe lägg av!?

Visserligen vill jag oerhört gärna se Brasilien spöa USA, men inte om det ska vara på grund av en gigantisk domar-miss. Det är så jävla illa...

Brasilien var definitivt det bättre laget i första halvlek, och jag hoppas faktiskt lite att de får en spelare utvisad, så att de kan vinna rättvist istället. Jag tycker vanligtvis inte särskilt bra om sydamerikanskorna, de tenderar att vara lite för kaxiga och nonchalanta för min smak, men just nu spelar de fantastiskt fint och ovanligt sammanhållet som lag. Och jag blir lycklig av att se tykna Marta stå och tramsa med bollen framför en chanslös amerikansk försvarare, av sambadansen efter tredje målet, av glädjen på bänken med tränare och ersättare som studsar omkring och kramar om varandra, av tunnlar och finter och blixtsnabba rusningar, idag är det bara vackert.

Åh, kunde inte MFF Dam blivit LDB FC för ett par år sedan, så kunde vi fått behålla Formiga?

Inga kommentarer: