2007-08-18

Väntat, men trist

Förlust mot Umeå på bortaplan, det kom ju inte direkt som en överraskning. Men att Malmö skulle spela så tamt, det hade jag definitivt inte räknat med. Knappt ett avslut på hela matchen, det närmsta ett mål vi kom var i 93:e minuten när UIKs målvakt tvingades tippa en boll över ribban. Jag tycker att man ska kunna förvänta sig mer av ett av Sveriges bästa lag.

Men visst, med både Carre, Asta och Frida borta så vore det konstigt om det inte märktes på laget...

Dock, en ovanligt blek insats av både Therese Sjögran, Therese Lundin och Nilla Fischer. I VM får de allt skärpa sig, man vinner inte Dödens grupp med spel som detta.

Och varför varför varför ingår Emma Stålhammar i startelvan?! Ja, hon springer snabbt, men det hjälper ju inte när hon aldrig verkar veta vad hon ska göra om hon väl får bollen. Jag blir så irriterad av hennes flaxande armar och irrationella agerande, jag tycker inte alls hon håller samma kvalitet som de flesta andra i laget. Nanna Johansen är mycket bättre, hon har all den kraft som Stålhammar saknar och det är driv framåt i det hon gör. Nej, låt Nanna ta Emmas plats i startelvan, sätt Emma i rejäl fys-träning (och ge flickebarnet lite mat, hon är ju mager och ranglig som en bit spagetti!) så kan vi se om ett par år.

Beröm idag till Levenstad som för det mesta hade bra koll på Marta, till Therese Jönsson och Lina Nilsson som skötte försvarsspelet med den äran, samt till Emma Wilhelmsson som vid åtminstone ett tillfälle täckte upp för Thora Helgadottir och räddade på mållinjen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jäklar! Här spyr vi galla över Stålhammar! Har vi inte kommit fram till att det inte är den taktiken som fungerar...? *haha*
(....jag lägger min svettiga lilltå på hennes darrande örsnibb och viskar: "om din tunga vore gjord av karamellkungen skulle den varit en chokladdragerad geleråtta..." varpå jag låter min lilltå närma sig örhålet...)