2007-07-27

Katastrof. Total jävla katastrof.

Yep. Nu är det kört. Hejdå allsvenskt guld, hejdå VM-guld. Carre är skadad och kommer inte kunna spela mer i år.

Jag fick tårar i ögonen när jag hörde om det. Så fruktansvärt orättvist, så förödande både för LDB FC och landslaget. Och för Carre såklart. Fy fan fy fan fy fan. Det är värst av allt, att tänka på hur det måste kännas för henne. Så helvetiskt bra som hon spelat i år, det känns så overkligt att tänka att hon inte... Nej. Hela grejen känns som en mardröm.

Det är inte det att vi inte har kompetenta ersättare. Både Hedvig Lindahl och Sofia Lundgren är ypperliga målvakter, men ingen kan mäta sig med Carre. Carre är inte bara grym på att fånga bollar, hon är fantastiskt bra på att dirigera laget, ha överblick och - antar jag - inspirera sina lagkamrater. Jag tänker att om jag hade varit van vid att spela med Carre i ryggen, så hade det känts oerhört otryggt om hon plötsligt var ersatt av någon annan. Någon med mindre rutin, mindre självförtroende, mindre utstrålning. Jag har inte trott på VM-guld tidigare heller, men nu är det definitivt kört. En match utan Carre blir som en match med fyra-fem spelare utvisade...

Det här är den värsta dagen på väldigt väldigt länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Faan vicken katastrof. Carre är skillnaden mellan A-lag och B-lag. Nu blir VM en trist parantes.

Anonym sa...

Älskliiing <3 Det var väl lite negativt. Carre är säkert med från läktaren och hejar ändå. Och alla spelarna kommer höra henne skrika på dem - inombords. :) lovelovelovelove