2009-06-15

Overklighetskänslor...

Mm.

0-4 hemma mot Sunnanå SK. Det var inte riktigt vad någon hade förväntat sig. Tog flera timmar efter slutsignalen innan jag fattade vad jag bevittnat. När vi satt på läktaren var det mest någon sorts chockartad förvirring, vi satt och pratade och skrattade och lyckades på ett otroligt effektivt sätt förtränga det som hände på plan. Ack ja.

Fucking UIK. För visst var det väl det som hände? Lysande spel mot de jävla norrlänningarna, och den sedvanliga - nu ännu mer än vanligt - orättvisa förlusten, och sedan går luften ur hela LdB FC Malmö. Allt självförtroende försvinner, och sedan går det bara utför. 0-0 mot Linköpings FC, och förlust mot KIF Örebro (Förlust!? Mot KIF Örebro!? Say what!?). Följt av detta.

Det finns inte så mycket att säga egentligen.
Guldet är förlorat för i år, visst känns det surt men det kommer ju fler säsonger.
Widding-Persson insinuerar saker i Sydsvenskan om att de ska köpa över Lotta Schelin. Min åsikt är fortfarande att med en startelva enbart bestående av landslagsspelare är det inte nödvändigt med fler "stjärnor", det vore bättre med en riktigt jävla bra idrottspsykolog.
Det diskuteras huruvida Jörgen Pettersson ska petas eller ej. Jag har ingen riktig åsikt i frågan, tycker att laget vuxit som fan under de senaste åren vilket ju åtminstone delvis måste vara hans förtjänst, men ja, kanske. Det verkar ju inte som att han kan få laget att prestera på topp när det verkligen gäller, vilket onekligen är ett stort problem.

Carre... Snälla kom hem... Hon hade aldrig tillåtit laget att spela så virrigt och ofokuserat som igår, hon hade vrålat ut order så att backlinjen blåste omkull, fy fan vad jag saknar henne. En sådan jävla förlust att hon drog till USA. Och hennes ersättare, det bär mig emot att kritisera folk öppet, men vad i helvete håller kvinnan på med? Ska det vara Danmarks finest...? Jag fattar överhuvudtaget inte varför de skulle köpa in henne, Stéphanie Öhrström axlade Carres mantel på ett imponerande sätt, hon kunde gott fått fortsatt förtroende. Ja, hon är ung, och liten, men tekniskt skicklig och med en självsäkerhet som kompenserar för mycket. Ge bruden chansen några matcher, det vore jävligt intressant att se...

Inte en enda spelare kan jag riktigt berömma efter gårdagen. Det är rätt illa. Jag vet inte om det är för att Frida Nordin varit skadad eller varför hon inte får spela från start, men det är frustrerande att i match efter match se henne bytas in i andra halvlek och sedan slita som ett djur för att styra upp saker. Ja, hon är en sådan spelare som kan komma in och ändra matchbilden, men det vore bättre om hon fick spela alla 90 minuterna... Och igår, sådan jävla frustration, hon såg ut som om hon ville vara alla 11 spelare själv, men inte ens Frida kan lyckas med en sådan sak. Hon kan inte både jobba fram hörnor/frisparkar, lägga dem, finnas i målområdet och möta bollarna, samt stå strategiskt utplacerad ute på plan för att slå in eventuella returer, allt samtidigt. Hur gärna hon än skulle vilja.

Nej. Jag ser inte fram emot matchen mot Kopparbergs/Göteborg FC på torsdag. Har förra mötet i alltför färskt minne fortfarande, och fiaskot mot Sunnanå bäddar inte direkt för fokuserat skönspel om tre dagar... Suck.

...

För övrigt anser jag - som sagt - att Carre borde komma
tillbaka.


Inga kommentarer: