2008-04-07

Pinsamt, UIK

Jag tycker också att det är dåligt av FIFA att med kort varsel lägga internationella matcher så att de krockar med sedan länge inplanerade omgångar av allsvenskan. Och jag tycker egentligen att det är okej att SvFF ger berörda lag tillåtelse att ansöka om ändrade matchdatum. Däremot tycker jag att det är ganska patetiskt att Umeå, som krossat i princip vartenda lag de mött de senaste fyra-fem åren, inte anser sig kunna spela om inte deras guldkalv Marta är med.

Ärligt talat känns det mest som ett erkännande av att deras framgång i väldigt stor utsträckning beror på att de har världens bästa spelare i sitt lag. En annan hade tyckt att det varit väldigt intressant att se hur de klarat sig utan henne, jag menar det är ju inte som att de saknar andra bra spelare, och hur bra Marta än är så kan hon väl inte vinna matcher på egen hand? Jag tycker att UIK gör ett fegt misstag när de ber om ändrat matchdatum. De hade ju faktiskt en utmärkt chans att bevisa att de på allvar är Sveriges bästa lag (med betoning på lag). Hur står det till med självförtroendet egentligen?

Jag avslutar med att citera ur en av kommentarerna på http://www.damfotboll.com/:

"Vad blir nästa steg tro? Att Umeå IK begär flytt av matchdatum för att Marta stukat foten?"

Inga kommentarer: