2007-09-18

Herrfotboll

När jag läser kommentarerna om VM på sydsvenskan.se så tror jag att jag ska få hjärnblödning av ilska. Män, ständigt dessa män, som tar sig rätten att definiera hela jävla universum.

Från och med nu ämnar jag döma all herrfotboll efter, låt oss säga, bottenlaget i Afghanistans division 4. Sedan tänker jag hävda att herrfotboll är totalt ointressant och meningslöst, jag kan göra mig till representant för ungefär 100% av världens befolkning och meddela att herrfotboll bara är skit och borde läggas ner rakt av, omedelbart. De ska fanimej inte ha några pengar så att de kan utveckla sporten, de är en belastning för mänskligheten och nej jag kan inte låta bli att titta om jag nu stör mig så på att fotbollsspelande män har mage att ens existera, jag måste spy min galla eftersom jag naturligtvis är världens mittpunkt och alla är så vanvettigt intresserade av vad jag har att säga. Män ska inte syssla med fotboll helt enkelt.

Förresten räcker det med att ta exempel ur herrallsvenskan. Ja. Vi tar någon med en dålig dag, kanske ett skadedrabbat lag eller varför inte Malmö FF som aldrig verkar få spelet att funka. Sedan tar vi det som ett bevis för att män suger på fotboll. Så enkelt är det.

...

För jag menar, när Sveriges damer förlorar mot USA, så beror det på att kvinnor inte kan spela fotboll. Eh? Rätta mig om jag har fel, men är inte amerikanskorna också av honkön?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så grym :)