2007-05-27

I väntans tider

Sitter här och väntar på resultatet från Djurgården-matchen. Ingenstans finns info att få, på Sydsvenskans hemsida kan man följa matchen MFF-Gefle "minut för minut", men inte ett ord om att Malmös damer exakt samtidigt möter ett av Sveriges bästa lag. Det är så inihelvete dåligt. Ibland känns det som om utvecklingen står still, hur länge ska man egentligen behöva vänta innan vi värderas lika högt som männen? Jag skiter i dem och deras löjliga lilla match, jag vill veta hur det går för mitt lag. Fatta!

Hur som helst, det är förfärligt att gå i ovisshet. När jag blir rik, det vill säga när jag antingen vunnit på Lotto eller gift mig med ett fotbollsproffs - förr eller senare måste väl även kvinnor kunna bli rika på att spela elitfotboll - då ska jag gå på varenda allsvensk match under hela säsongen. Nattåget upp till Skellefteå, 18 timmars resa för att få se LdB spöa Sunnanå. Det blir mycket fint. Yrkesdemonstrant, det ordet har tidningarna ju redan myntat. Jag ska bli yrkessupporter.

Inga kommentarer: