2007-06-20

EM-kval

Visserligen är jag Malmö-supporter av hela min själ och hela mitt hjärta, men när landslaget spelar kan jag acceptera mål även av spelare från andra klubbar. Dock gläds jag idag åt att både Therese Sjögran och Therese Lundin bidrog till nya 7-0-segern. Spelare som alltid brukar prestera bra, men som jag av någon anledning inte är överförtjust i. Fast om de gör mål i VM också så lovar jag att revidera min inställning på den punkten.

Jag vill dock börja med att förbanna mitt gym. Deras tv-apparater har någon sorts lås, så att de enda kanaler som går att få in är sådana som sänder skräp. Skit, helt enkelt. Heterosnusk, heteromoralism, imbecilla spelprogram, imbecilla komediserier, och helst sådant som innehåller flera av dessa komponenter. Ingen damfotboll så långt ögat når. Jag som trodde att jag skulle få springa några kilometer med vacker utsikt, ack så jag bedrog mig.

Sedan vill jag även förbanna min flickväns tv, som bestämt sig för att den enda av våra 13 kanaler som inte skulle funka idag var TV4+. Såklart.

En reflektion:
Alla pratar om Hanna Ljungberg och hennes skador. Och ja, hon är en fantastisk spelare, ja det är jävligt trist både ur sportslig och mänsklig synvinkel att hon är skadad igen. Men det är knappast på henne allena det hänger? Då skulle jag bli klart mer förkrossad om Victoria Svensson blev skadad. Eller Caroline Jönsson för den delen.

Så ett par önskemål:
Kan inte Frida Nordin få spela från start? Och kan inte Kicki Bengtsson göra come-back i landslaget?

Inga kommentarer: